fredag 24 april 2009

Dagen idag....








började med tvättstugan...vid halv 11 hade jag och Nova tvättat klart och lagt in all tvätt. Vi ringde och kollade med moffe om han var hemma....tur hade vi för det var han. Vi satte oss i bilden körde till väla, ja moffe bor ju inte på väla men vid stannade där, gick in och köpte med vars en strut med 2 kulor glass var...sedan plaserade vi glassen i bilen och ilfart ner till moffe som med glädje smaskade i sig sin glass.

Moffe skulle laga en ny maträtt idag och jag tyckte det lät spännande....en hel del moment men ändå inget krångligt...får ringa han imorgon och fråga hur det blev....känns så in i nordens obeskrivligt bra att se honom så "frisk".....

Efter det besöket så åkte vi hem för att äta lite mat, sedan fortsatte dagen i stadsparken. Så otroligt varmt soligt och bara så härligt på denna kuliga lekplats....massor med barn med deras föräldrar var där. Jag satt på vår medhavda filt och med en lycka i hjärtat, tårar i ögonen och ett enormt glädjerus i kroppen såg jag vår lilla ängel leva. Nova fullkomligt levde, hoppa, skutta, skratta, undersökte, fantisera, klättra och lekte som aldrig förr.

Vi hade med oss fika som vi handlat på bibblan intill och mysfaktorn var total. När Kim slutade kom han ner till oss och så satt vi kvar 1 timme till.

Efter parkbesöket körde Kim och Nova och handlade det sista lilla vi skulle ha till middagen och jag körde hem och bytte om för gymmet. Jag åkte ner och körde ett rygg/baksida axlar pass utan dess like.....ett sjukt underbart pass med total kontroll och kontakt....minns inte sist ett pass gick så bra. Avslutade med 15 minuters löpband...

Nu bar det av hem och hjälpa Kim att förbereda middagen....en laxrätt inspirerad av Niklas mat på tv....kan nu efteråt bara säga åhhh så enkelt men ack så gott. Nu blir det slappa i soffan framför tv:n.

Imorgon ska jag och Nova på öppet hus på Robins skola medan Kim hjälper sina föräldrar med uterummet. Efter det blir det träning och sedan på kvällen blir det grillning i höganäs hos Fredrik och Jenny....äntligen får Nova och Thea leka.....








Ha en härlig kväll....kram

1 kommentar:

MassageLotta sa...

Från 0 till hundra på 2 sekunder....nja ta det lite lungt kanske...eller......
(har du träningsvärk förresten idag?)
Men ha iallafall en supemysig dag..själv ska nog in till stan och mysa runt lite ed mig själv...
Puuuselipuss på dig gumman , så hörs vi sen...