onsdag 18 mars 2009

Nu har läkaren ringt

Ja resultatet av punktionen och biopsin visade sig vara BROSKBILDNING!!!!!
Ååhhh jag är givetvis sååå lättad....mina barn får behålla sin mamma....detta tog inte kol på henne så det ska fan i mig inget annat heller göra..
Men alltså så arg jag är nu...ska försöka förklara...
För det första ordet tumör....det hyser stor respekt med sig...det är INGET man vill höra när man sen ska behöva leva i ovisshet i 2 månader efter i TOTAL avsaknad av någon som helst kontakt med en läkare.
Jag satt häromdagen här hemma och gick igenom papprena gällande min livförsäkring, jag kollade så allt stämde och att inget fattades ifall att den nu skulle behöva träda ikraft.

Nu sa läkaren så här att denna broskbildningen sitter inuti skelettet och han va inte 100% säker på att smärtan kom ifrån den. Jag berättade för honom att de i Helsingborg efter första magnetröntgen hittat en inflammerad nervrot men sedan de sen hittade den så kallade tumören så har de inte ens nämt nervroten mer. Jag uppfattade det som att denna läkare också tyckte det var underligt.
Jag berättade för läkaren att jag har provat att INTE ta tabletterna och efter 1 dygn får jag en kollosal smärta. Jag berättade också att jag är nåt så in i nordens öm där bak i höften på det aktuella stället och att man INTE kan trycka där för då svimmar jag nog.
Iallafall så sa han att han ville träffa mig för att prata och undersöka mig, så detta ska vi göra på onsdag klockan 10.00.
Därefter vet vi förmodligen vad smärtan beror på, är i dagsläget 2 alternativ:

1. Nervrot som är inflammerad och då krävs endast en blockad spruta (hade de då gjort det direkt så hade jag sluppit att gå på morfin så länge)

2. Broskansamlingen som de sagt att de ser har börjat växa och då blir det operation.

Jag själv är osäker på vilket men kan säga att det känns mest som det sistnämnda. Jag har iallafall beslutat såhär nu att jag från stundens klockslag endast ska ta mina långtidsverkande tabletter och se hur smärtan ter sig, och sedan även innan onsdag hinna ta bort tabletterna helt.
Varför då kan man undra, jo när jag kommer dit på onsdag vill jag kunna göra allt för att det nu ska lösas så smidigt som möjligt, jag vill och måste kunna förklara för honom för att han ska kunna lokalisera smärtan exakt HUR smärtan känns och VAR det exakt gör ont plus att jag inte vill vara så bedövad när han ska undersöka mig för att kunna ge så korrekta och ärliga svar om hur det känns.

Det har lättat fruktansvärt mycket från mitt bröst idag, och jag har bara en sak att säga....
DET VAR INTE MIN TUR ÄN!!!!!

Kram till er alla som stöttar mig och tänker på vår lilla familj, det gör mig så glad och vi är väldigt tacksamma.

8 kommentarer:

Anonym sa...

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH ANGELICA. Vilka underbara nyheter. Jag känner sådan lättnad för dig att jag inte kan beskriva. Det var INTE din tur nu.

Nu måste du fira vännen! Gud vad glad jag är. Det är underbart!

Ut med dig i solen och riktigt njut! Det är du värd!

Massa kramar

Anonym sa...

Så fantastiskt skönt. Måste vara en helt underbar känsla. Är så glad :-)

Men att de kallade den för "tumör" innan de ens vet är helt sjukt. Så många tankar och oro som startar i huvudet. Är respektlöst att behandla någon så. Tänk om de i stället hade sagt att du har en bråskknöl som vi måste analysera för att se av vilken art. De hade undvikit en massa annan oro i er familj och omgivning.

Vilken tur och så skönt! Hoppas nu det hittar exakt vad det är så smärtan försvinner och du kan återgå till ditt aktiva liv igen.

Kram

Ann sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS är det enda jag kan säga just nu!!! ÅHHHHH jag är så glad för din/er skull! Skriver mer sen. KRAM PÅ DIG!!!

Anonym sa...

KRAMAR i mängder kommer härifrån Karlskrona som jublar av lycka!!! Tänk att allting verkar lösa sig sakta men säkert!! Nu hoppas vi att din smärta försvinner så att livet kan gå vidare!!!Kram!!

Anonym sa...

Guuuuuuuuuuuuuuuuud så skönt Angelica!!!!! Vilken lättnad det måste vara att det inte var en tumör!!! Hoppas att dom kan fixa det nu då så du blir av med din smärta, så du kan börja träna igen =)

yvonne sa...

Nu rinner tårarna av lycka visste väl att han där uppe finns nu kan det bara bli bättre kommer alltid att komma ihåg datumet den 18 mars 2009 tror vi ska göra den till flaggdag. kramiz mamma

Anonym sa...

Hääääääääärligt Angelica.Pratade precis med Yvonne,ja pratade och pratade vi gjorde som vi precis brukar göra, ja du vet själv, kan knappt se vad jag skriver men det gör ingenting.Nu kan du koppla av den biten tack o lov.......Fira nu med hela familjen.......Massor med kramar tills vi ses.......Åse m familj

Nettan sa...

Underbart besked Angelica. Är såå glad för din skull.
Resten löser sig, det viktigast var ju detta beskedet. Ta vara på våren och njut med din familj....
kramizzz Anette