onsdag 10 december 2008

Ny dag

Nu börjar nya maten och min konditionsträning kännas riktigt bra......allt handlar om väl förberedelse.......att förbereda alla målen dagen innan underlättar massor (behöver ju bara tänka hälften så mycket då).
Jag har tänkt köra kondition nu 2 veckor till och sen så smått gå på styrkan igen...sakta framåt så inget händer vare sig med brösten eller axlarna.
Styrkan kommer jag sedan efterhand som allt känns okej öka på, kroppen har ett fantastiskt muskelminne och det är jag glad för. Jag räknar med att köra på med full styrka och "komma tillbaka" på 4 månader dock endast köra styrka 4-5 ggr i veckan ABSOLUT INTE MER.....ska inte falla tillbaka och det lovar jag.
Efter mina 4 månader ska/bör jag kunna starta deffen, någon gång i April/Maj....Vill helst inte behöva deffa mer än 8 veckor....1/2-ABSOLUT MAX 1 kg i veckan.

Många undrar varför jag gör detta och lika många tycker det är löjligt. Vet ni det bekommer mig inte, det är mitt liv och jag gör som jag vill. Jag älskar utmaningar, jag älskar att träna och jag älskar att se hur jag kan arbeta med och förändra min kropp.
Jag har 3 barn och visst ska väl det synas men inte behöver kroppen förfalla för det, jag pratar om att underhålla och sköta min kropp.
Jag vill kunnaa stå naken framför spegeln och le och vara glad, må bra och trivas med mig själv.
MEN denna gången ska det INTE bli till bekostnad på familjen. Därför har jag nu ett nytt tränings/kostupplägg......färre antal dagar per vecka och snabbare pass.

Jag älskar min familj och den känslan som jag har nu är obeskrivlig........NU vet jag vad jag vill med mitt liv..........


Under tiden jag nu har skrivit så har jag om och om igen fått berätta för Nova om när jag var liten och fick min första nalle Ella som hon nu sitter och gossar med i soffan. Hon kan inte förstå hur jag kunnat vara så oförsiktig att nallen tappat ett öga...hi hi hi......

Nu ska vi till förskolan sen blir det jobb till 17 idag......

1 kommentar:

Sally Li sa...

En rätt balans i livet är ju det fullt optimala. Att både tänka på familjen och sig själv. Mår man själv bra mår även familjen bra.

Folk kommer alltid ha åsikter om ens träning om det är något man brinner för och gör mycket. Men det är bara att strunta i. Så länge det funkar för er och er familj och alla är glada och lyckliga finns det ju inget att säga något om.

Ha en bra dag!
Kramar