söndag 19 april 2009

Skön lördag




















Morgonen startade med en cykeltur...jag Kim och så Nova där bak....kan ju säga att kondisen är katastrof illa nu...så den måste tränas upp nu. Men för övrigt gick det bra vad gäller såret och OP.
Efter cykelturen var det hem väcka ungdomarna som skulle till sin pappa och så äta frulle. Sol och fint väder så gäller att ta tillvara på dagen. När de stora åkt vid 11 packade vi ner filtar böcker och så åkte vi till underbara slottshagsparken och hittade en jätteskön plats i gräset. Nova hade med sig lite leksaker så hon lekte och pysslade och vi kunde sola prata läsa och totalt koppla av...goda grova bullar från espressohouse med groddar grönt och kyckling och kaffe, the och vatten på det...MUMS MUMS...sjukt mysigt!!!!
När det var färdigsolat packade vi ihop oss och så körde vi (ja jag körde ju såklart nu hi hi) ner till stan och parkerade vid dunkers kulturhus. Sidan om där finns det en underbar glassbar som en gammal klasskompis till mig driver så in och köpa glass....de gör sina glassar själv och det var en enorm smaksensation...Kim och Nova tog mjukglass och jag en underbar grapefrukt sorbe...
Jahapps...efter glassen bar det av till mormor och morfar för grillning först hämtade vi Nixon så att han också fick vara med..kusin Hampus med föräldrar och lillebror var också där så det blev en massa bus och skoj. Jättegod mat och trevligt sällskap....sedan var det en trött familj som åkte hem och somnade rätt så snabbt.

3 kommentarer:

MassageLotta sa...

Härliga utedagar blir man så härligt trött av.....Synd att det blåste isvindar hos oss, så vi hade inget mysväder ute precis.....men min cykling var ju kanon och ryggträningen med, så det fick bli min "sol" igår....kram på dig min fina vän.....löve you!!!!!

Lisa sa...

Åhhh vilken mysig dag ni haft. Spontana dagar är det bästa jag vet. Dem blir bäst.

Söta lilla Nova. Kramis

jenny sa...

Hon är ju en riktig liten pudding...