fredag 6 mars 2009

Livet

Det är inte så ja inte för min del iallafall att jag i förväg planerar allt vad jag ska göra, säga och/eller känna utan mycket av detta bara sker naturligt....särskilt det där med känslorna som man inte kan styra eller påtvinga....en del saker man gör kan man inte förklara hur och varför man gör/gjorde så men vaddå vem är det som säger att man måste förklara allt??? Det borde räcka att man förklarar och pratar med den eller dem det berör...Och sen som sagt många saker sker naturligt och det är ingen som bestämmer över mig att så får du inte gör och så får du inte känna...nä vad är det jag ska förklara?? Mina känslor...jo de är ju väääldigt lätta att förklara...spelar ingen roll är inget jag behöver förklara heller.
Människor lever sitt liv.....oftast är det förhoppningsvis bra men ibland så tyvärr är det mindre bra....och egentligen är det inte tyvärr heller för har man aldrig en motgång eller ett hinder så är det lätt hänt att man en dag tar allt och alla för givet....man lär sig inte att uppskatta det man har...som individ...som människa...som ett förälskat par. Livet är en berg och dalbana och det är bara till att göra sitt bästa i det livet...mer kan INGEN begära....JAG GÖR MITT BÄSTA OCH INGEN SKA DÖMA MIG!!!!
Tror ingen i denna värld är totalt helt felfri....känns fel att säga så för det är ungerfär som att jag sitter och säger att jag har gjort fel......vilket jag inte har....jag har gjort i den rådande situationen det bästa jag kunde då....Jag är snart 35 år...jag har 3 barn, jag klagar inte men jag har levt ett liv som inte varit helt lätt och undrar egentligen hur många som hade klarat av att leva mitt liv och fortfarande stå upp.....Jag står för allt jag gjort/inte gjort i mitt liv....jag ångrar INGET för var dag och var händelse i ens liv är en erfarenhet........Jag har en otrolig massa erfarenhet och INGEN ska komma och döma mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen, nu är jag tebax....med träningsvärk och allt, men glad och nöjd..
Vem är det nu som sagt något tokigt????????????????????
Är det någon som inte har tillräckligt som yttrat sig eller....va??
Du är så bra så, det vet du....eller hur...
Kram på dig..