måndag 9 mars 2009

Äventyr












Jo idag tog sig mamma (läs jag) nog lite vatten över huvudet....jag och Nova tog hennes cykel och begav oss ut på en cykelrunda...ja jag på kryckor och hon på cykeln, ler. Vi gick/kryckade/cyklade till en busshållplats där buss nummer 2 åker. Vi stannade där och när bussen kom knökade vi på oss med kryckor och cykel och så bar det av mot väla/ödåkra och hem till mormor och morfar. Loppan älskar att vara ute så nu ska jag passa på så mycket jag orkar (vilket inte är jättemkt) att ta ut henne en stund så hon får leka busa springa undersöka och cykla. Vi har bestämt att Nova nu måste minska sitt filmtittande, hon tittar inte så mkt på tv utan det är mest filmer hon tittar på och storfavorit just nu är Den lilla sjöjungfrun med Ariel. Häromdagen när vi satt och kollade film i soffan så satt loppan i vår säng och lekte med sina barbie och polly pocket. Rätt vad det var så hörde jag att hon grät och jag gick dit och frågade vad det var och hon svarar:
- Jag är så lessen för jag inte kan komma in och va hos Ariel.
Hmm jaha hur tacklar man detta då? Hur menar du frågade jag?
- Jag vill vara hos Ariel och hennes vänner för de har roligt och jag kan inte komma in till dem.
Jaaa....så nu var det till att trösta en liten tös som inte riktigt greppat det där med fantasi och verklighet. Hi hi hi....
När Kim senare kommer in till loppan på hennes rum så ser han att hennes tv är utdragen med tv bänk och allt, han frågar henne vad som hänt och hon svarar:
- Ja men jag skulle ju gå in till Ariel....jag ville träffa henne och alla vännerna men tv:n var alldeles hård så jag fick inte in huvudet!
Ja och telefon nummret till barnpsyk är då....hi hi hi nä skojja bara men oj vilket skratt vi fick som vi snabbt fick dölja.....goa lilla unge....ja givetvis fick vi försöka förklara för henne MEN nu är det mindre film och mer sol och luft hi hi hi
Idag pratade jag med ortopedmottagningen där jag fick veta att "min" läkare var nu ledig 1 vecka!!!! NEEEJ jag accepterar INTE detta jag kan inte vänta mer. Jag måste få veta angående mina prover....måste få in ett komplett läkarintyg till fk....måste ha utskrivet medicin...OCH få prata med en läkare. Så en vänlig sköterska lovade att en av läkarna jag träffat tidigare på akuten skulle ringa upp mig i eftermiddag......TROR NI HAN RINGDE???? NEJ!!!
Så imorgon bitti är det jag som ligger på med telefonerna igen.
Natti natti alla där ute

2 kommentarer:

yvonne sa...

Ja du är envis du vem mer än du hade gjort denna resa med kryckor och cykel hihi men Nova såg verkligen stolt ut när hon hoppade av bussen hihi natti natti ses imojjon.mamma

Anonym sa...

Lilla Loppan hon kommer gå långt med denna fantasi....krama från mig.....och sen ringer du till Expressen och Aftonbladet och berättar hur ett sjukhus kan dissa sjuka människor.....för du är ju inte förskyld vännen.....jag blir så JÄVLA arg när dom dissar dig i ditt tillstånd.....
Jätte kram och puss från mig.....