fredag 6 februari 2009

Livet kan få en snabb vändning...

Ja det gäller verkligen att vara tacksam för det man har....
Jag har idag blivit utskriven från sjukhuset....och efter 2 MR röntgen 1 datortomografi en massa blodprover och kisseprov så hittar de en tumör på höftbenet....
Denna tumör har tydligen suttit där länge och har nu börjat att växa....det gör att den trycker på och det orsakar min smärta....För detta tar jag nu smärtstillande tabletter som Oxycontin tillsammans med Oxynorm och panodil...Tabletterna är starka men hjälper dock inte helt mot smärtan utan blir nog till att öka styrkan ännu mer.....blir ca 16 tabletter om dagen....Läkaren har skickat mina provsvar och alla röntgen bilder till Lund, där ska de gå igenom allt och ev vill de träffa mig och ta något prov på tumören.....sedan ska den opereras bort i Lund. Läkaren säger att i och med att blodproverna var bra så ska tumören också vara godartad......kan dock ändå inte hjälpa att en liten oro finns innan de verkligen tagit prov på den och undersökt.
Till stöd har jag nu fått kryckor då jag har och får väldigt ont när jag går.

Jag kan säga att detta är en berg-och-dalbana.....humöret är upp och ner.....lessen och rädd jo det kan även jag vara......och ont!!!! Ja fyyy f*n så jävla ont jag har och är såååå obotligt trött.....tror även detta är förklaringen till varför jag varit trött så länge nu.....

Nä detta var inget roligt inlägg alls nu men ville uppdatera er om läget.....är nu sjukskriven 1 månad till att börja med....

Kram och var rädda om er!!

2 kommentarer:

Sally Li sa...

Men älskade vännen. NEEEEEEEEEEEEJ! Jag blir alldeles gråtfärdig. Usch, nej, fy, men vännen. Jag vet inte vad jag ska säga.

Shit! En tumör. Och hur fasen hamnade den där? Och varför? Du behöver allt stöd och peppning du kan få, och jag hoppas så av hela mitt hjärta att det är en godartad tumör och att det inte är något annat farligt som jag inte ens kan ta ordet i munnen.

Fy vännen, jag lider med dig och jag finns här om du behöver någon att bara snacka lite skit med.

Massa kramar
Lisa

Anonym sa...

men gumman kan bar ahålla med om vad Lisa skriver......varför....tänker på dig så...va stark nu....så gott det går..
Puss och kram från mig..