söndag 22 februari 2009

Jobbigt

Oj oj vilket samtal idag....fan vad arg och ledsen jag blir.....Mina barn är nummer 1 i mitt liv, vi har i så många år nu gått igenom och kämpat med så mycket. Vi står varandra oerhört nära och enligt mig så på grund av allt det vi gått igenom så har vi en lite speciell relation.....
INGEN ska ta detta ifrån oss......"här gör du all det jobbiga och tidskrävande jobbet i 9 år så kan jag nu komma och ta över".....NEJ TACK!!!!
Jag kämpat sååå för mina barns skull...för att de ska ha det så bra som är möjligt....ingen ska få lov att rasera detta och på något sätt försämra deras trygghet på något sätt alls....

Efter samtalet blev jag lessen, kunde inte hålla mig utan nu rann tårarna....jag gick in till Nova och stängde dörren om oss. Jag kröp ner under täcket och la mig sidan om henne. Hon tittade på mig och frågade:
- Vad är det mamma, varför är du lessen?
Jag svarade henne att vi pratat lite där ute och jag blev lite lessen. Då sa Nova (min helt fantastiska kloka lilla ängel)
- Mamma, är det nån där ute som sagt nåt dumt till dig?
Nej sa jag, vi pratade lite om att mamma har ont i benet och därför blev jag lite lessen för det är lite jobbigt att ha ont.
- Jaha men jag kan krama dig...

Hi hi ja vad säger man.....Jag älskar mina barn...alla lika mycket....jag gör allt för mina barn...den som försöker på något sätt att bryta, förstöra eller minska deras levnadsvillkor ger sig ut på farligt djupt vatten...om någon tar det som ett hot, fine... det skiter jag i...från min sida är det ett löfte...

Robin Nathalie och Nova....det finns ingen i hela världen som betyder så mycket som ni......

1 kommentar:

yvonne sa...

Här är en till som blir så jä--a
arg nu har barnen fått lugn och ro låt dom för helskotta ha det. Det är väl inga resväskor vi pratar om som ska flyttas hit och dit.Och vill man så gärna ha vuxna färdiguppfostrade barn så lös det på något vis men låt dessa fina barn vara i fred, oj glömde det är ju redan löst. En arg MORMOR