måndag 16 februari 2009

Akuten igen....

Mådde dåligt redan igår.....men idag blev det värre....vänatde en aning med min medicin idag och tog den först vid halv 9 tiden.....redan efter en timme kände jag att jag inte mådde hundra.....kring lunch blev det värre....fick en grym och obeskrivlig huvudvärk som sprängde enormt mycket och på 2 sekunder fick jag rusa in på toaletten och oj oj oj kan lova att efter det fanns INGET kvar i magen......därefter mådde jag skitdåligt och blev liggandes på toalettgolvet.
Robin ringde till Kim som kom hem direkt och det bar av till akuten efter samtal med avdelningen där jag va inlaggd....med tanke på omständigheterna tyckte de att vi skulle åka in.

Där inne blev det en låång dag.....träffade en läkare rätt så snabbt och efter att hon konsulterat sin överläkare så ordinerades jag skiktröntgen av huvudet, "bara för att se så där inte är något" hmmmm tryggt nej!

Blodprov togs och röntgen gjordes.....unde rhela tiden var det klart väntan emellan och jag hade såååååå ont och var såååå ljuskänslig precis som vid migrän...
Gör historien kort för jag är så trött nu och vill sova.....Röngen visade inget dock, skönt.
Läkare sa att det beror antingen på medicinen eller på att tumören skapar ett ojämt tryck i huvudet och den kan också "läcka ut" vätska.
En jättegullig läkare som visade mig CT bilderna på min höft och fyyy som konstigt att se....som en stor bomullstuss såg den ut och sitter exakt där jag har ont. På en snabb bild han visade var den 4,2*2,2 cm stor så inte konstigt den gör ont....nu ska de punktera den för att helt kunna fast ställa om den är god eller elak. Han sa att de "trodde" att det var något som kallas "JÄTTECELLTUMÖR" - " OSTEOSARKON". Läkaren hör av sig imorgon så vi får väl se när jag får tid....har också fått medicinen utbytt...nu fick jag 2 nya....morfin meda och dopolan får se hur dessa fungerar.....nu ska jag sova och hoppas på att huvudvärken släpper
natti

Inga kommentarer: