lördag 31 januari 2009

Akuten tur och retur

Idag blev den konstanta smärtan för mycket....efter att ha gjort den efterlängtade potatismosen så ringde jag sjukvårdsupplysningen, ja jag ville ju ringa akuten men de får man inte prata med längre. Så jag fick prata med en ssk på sjukvårdsupplysningen och hon sa: Har du provat upp och gå? Det är bra att röra på sig.
Ja vad säger man....
Nä det blev på med kläderna och ner till akuten, 17.00 var vi där. In på distriktläkar mottagningen för dit skulle man först.....läkaren där skickade oss till ortopedakuten istället. Efter 2 timmar fick Kim ut och ifrågasätta varför ingen kom....jag hade så ont att jag tjöt som ett barn och kunde INTE vara stilla. Nä läkaren va på operation....åååhhhh.....ja ja panodil och tramadol fick jag (hjälpte nada).....20.00 kom läkaren....han va jättetrevlig och tog sig ordentligt med tid....jag fick en morfin spruta i magen så sa han att vi väntar prata o gå igenom tills den verkat. Såååååå skönt....blev alldeles snurrigt susig och smärtan blev mer avlägsen.....jag berättade ALLT för läkaren jag menar om alla turer läkare sjukgymnast smärta tabletter röntgen m.m.....han gick igenom mig och han var rätt på det klara med att jag har ett diskbråck.....han skulle göra allt han kunde för att snabba på MR-röntgen för den skulle jag verkligen göra för att se exakt vad det är och hur stort ett ev diskbråck är.....Vi åkte hem igen och han sa att blir det nu lika illa inatt så bara kom upp direkt igen så skulle jag få en spruta till.......
Satte nyss igång datan nu och mår smått illa.....hoppas bara jag får sova inatt för jag är sååå trött

//Natti

3 kommentarer:

. sa...

kramizar från syster yster hoppas du får sova lite inatt.

Anonym sa...

Men kära du vilket hellsike du har med din rygg.....hoppas nu verkligen att du kom till RÄTT läkare som VILL ta tag i detta och se till att du kommer att må bra sen....livet får ju inte stanna pga av detta.....
Känner och tänker sååååå på dig, hoppas du känner lite av det...
Puss och kram.....

Sally Li sa...

Nää men fyyy Angelica. Inte diskbråck. Ja morfin kräks jag av, kan inte ta det, blir så jäkla dålig, fick det under en operation för smärtor efteråt. ÖRK!

Massa peppkramar