torsdag 1 januari 2009

2009

Ja god fortsättning på er alla!

Idag händer inte så mkt.....ska njuta av god mat idag också innan jag återgår till "träningskosten" igen....Jag har skurat hela ugnen (pust pust) hällen ovanpå och legat på knä och skurat köksgolvet....slängt ut granen och så har vi damsugat hela lägenheten...åhhh så skönt.

Det där med köpstopp jo ska köra på på mitt eget vis och verkligen försöka...har dock ett par saker som redan är inplanerade/bokade som ska ordnas och sättas upp nu så som tapeter till v-rummet och ett par lampor.
Sedan har jag bestämt att sådant som tillhör träningslivet är helt tillåtet och ett måste för att jag ska kunna fortsätta den livsstilen jag valt. Även kläder åt barnen och givetvis förbrukningsvaror.....När det gäller mat ska jag försöka bli "duktigare" på att handla....
Frisör kommer också att vara tillåtet men när det kommer till sådana saker som bryn och naglar får endast vara tillåtet om det är så att jag fått ihop pengar genom att sålt något el liknande, alltså INTE ta av de "vanliga" lönepengarna...det gäller även om det är nåt annat man vill handla så får det endast ske om jag typ "tjänat" pengar på annat som ex försäljning.

Vi har satt upp ett mål....hit kommer de sparade pengarna att gå....till vad är såklart hemligt.....men målet sporrar verkligen.
För mig är detta en utmaning utan dess like särskilt då jag redan "tappat" en nageltip idag vid skurandet...hi hi hi.....I-lands problem...

Resten av dagen idag består av att äta gott (passa på) och bara slöa framför tv:n och umgås med kidzen såklart.......

kramelikram

1 kommentar:

Sally Li sa...

God start på det nya året. Vad kul att du kör din variant på köpstopp. Men bestämmer ju själv reglerna.

Ha en bra dag